Посібники з математики: допомога чи перешкода для школярів

Через ускладнення освітніх програм та збільшення обсягів роботи, яка відводиться на домашнє вивчення, багато учнів звертаються до посібників з готовими завданнями. З розвитком спеціальних сервісів можна з легкістю знайти розв’язник для будь-якого класу і предмету, де містяться пояснення та відповіді. Тому навіть при вивченні складних дисциплін, таких як математика, фізика, хімія, робити уроки стало простіше.

Попри розповсюджену думку, що з посібниками ГДЗ учні перестають самостійно працювати, часто списують та не заглиблюються у вивчення предмета, в деяких випадках вони просто незамінні. Пояснюємо, як збірники готових робіт допомагають вивчати складні предмети, кому вони потрібні та як користуватись посібником, щоб не втратити власні навички.

Як посібники допомагають вивчати математику?

ГДЗ — це додаткові освітні матеріали, які містять відповіді на питання, пояснення та поетапні розв’язання математичних задач з актуальної шкільної програми. Спочатку збірники з готовими завданнями були орієнтовані на вчителів та призначались для швидкої перевірки домашньої роботи. Але популярними вони стали саме серед учнів та перемістились в онлайн-простір, де можна легко знайти розв’язник до свого підручника або робочого зошита.

Джерело: matematika-doma.org

Вивчення такої складної дисципліни, як математика, дається не кожному. Багатьом учням потрібен час, щоб розібрати нестандартні задачі, незрозумілі формули та різні способи розв’язання, якщо на уроці приділяється недостатньо уваги для вивчення теми. 

Математичні вправи здаються складними школярам з гуманітарним складом, а погані оцінки додатково знижують мотивацію та викликають тривогу перед уроками та підсумковими роботами. Опанувати дисципліну та зрозуміти складні теми допоможе хороший розв’язник.

Швидкий розбір складних завдань

Якщо учень не розуміє предмет, відстає від програми, або йому не вистачає часу, щоб зробити весь обсяг домашньої роботи, варто звернутись до посібника ГДЗ. Сучасні якісні розв’язники не просто публікують готові відповіді, які можна переписати й забути, а надають поетапні алгоритми та розшифровують складні теми простою мовою. В результаті учень:

  • краще сприймає інформацію, яку не засвоїв на уроці;
  • заповнює прогалини у знаннях та швидко наздоганяє за програмою;
  • вчиться за прикладом розв’язувати складні задачі;
  • краще запам’ятовує повторюваний матеріал;
  • аналізує та розбирається в алгоритмах.

Збірник готових задач можна використовувати для перевірки результатів самостійної роботи, а також для опанування складних тем та роботи над помилками. Після засвоєння учень зможе самостійно підібрати потрібні формули та алгоритми.

Підготовка до контрольних робіт

Джерело: matematika-doma.org

Контрольні та підсумкові роботи незмінно пов’язані зі стресом, особливо у школярів, які не засвоїли матеріал та припускаються помилок у математичних задачах. Щоб підготуватись до контрольної роботи, потрібно:

  • повторно розібрати основні моменти пройденого матеріалу;
  • самостійно вивчити теми, які були пропущені;
  • відпрацювати практичні завдання;
  • структурувати матеріал для швидкого запам’ятовування.

В посібнику з готовими роботами якраз знаходиться структурована інформація, де стисло подається основна суть з важливими термінами, прикладами розв’язань і поясненнями. Тому за допомогою збірника ГДЗ зручніше готуватися до контрольних та іспитів.

Ризики використання посібників

Крім беззаперечних плюсів, використання розв’язників також може зашкодити навчанню, якщо учень:

  • просто списує рішення та відповіді та не розбирається в матеріалі;
  • звертається до розв’язника навіть при виконанні завдань, які може вирішити самостійно;
  • прагне швидко зробити уроки та не переймається якістю навчання.

В результаті школяр втрачає мотивацію до самостійного вивчення. Хоч домашнє завдання зроблено вчасно і правильно, але він губиться біля дошки, не може розв’язати типові задачі на уроці та відповісти на додаткові питання. Успішність навчання знижується, як і бажання ходити до школи.

Звичка до списування: як уникнути?

Бездумне списування — це головне, чого побоюються батьки та вчителі, знаючи, що діти користуються посібником. Механічне переписування не дає розуміння, як саме потрібно розв’язати задачу, чому використовуємо ту чи іншу формулу, який спосіб вибрати для отримання правильного результату. Учень не запам’ятовує матеріал та не аналізує хід розв’язування, тому при самостійному вирішенні виникають проблеми.

Щоб уникнути звички списувати готові роботи, потрібно працювати самостійно та звертатись до ГДЗ тільки для перевірки відповіді. Якщо не вдається впоратись з завданням власними силами, знадобиться допомога батьків або вчителя.

Втрата навичок самостійного мислення

Математичні задачі тренують пам’ять, увагу, покращують когнітивні функції, розвивають логічне мислення. Самостійне розв’язання задач покращує успішність вивчення точних предметів, а також впливає на інші сфери життя поза школою. Якщо учень переписує вирішені завдання та відповіді на питання, то практично не запам’ятовує матеріал та втрачає здатність до самостійного мислення.

Як правильно використовувати розв’язник?

Джерело: matematika-doma.org

Найбільш раціонально використовувати розв’язник не для списування, а як базу для закріплення і перевірки знань. Так, наприклад, математика ГДЗ 3 клас підійде для перевірки задач та систематизації матеріалу. Потрібно не просто списувати, а аналізувати хід розв’язання та вміти аргументувати своє рішення. Такий підхід допоможе не тільки успішно виконувати домашнє завдання, а й підтверджувати свої знання на самостійній роботі. 

Поради батькам: як контролювати використання посібників?

Батькам потрібно мотивувати дітей до самостійного вивчення матеріалу, щоб розвивати логіку, пам’ять, креативне мислення. Заохочуйте дітей до розв’язування завдань за допомогою інтерактивних сервісів, ігор, простих та зрозумілих прикладів з життя. Відмічайте успіхи, без тиску та негативу разом розбирайте помилки, а разі необхідності — звертайтесь до розв’язника. Самостійне виконання завдань помножене на мотивацію суттєво знизить залежність учня від посібника.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *