Оформлення компанії в Україні здійснюється за певними правилами і процедура значно складніша, ніж відкриття ФОП, до прикладу. Реєстрація відбувається за місцем знаходження офісу підприємства. До подання заяви треба здійснити кілька обов’язкових кроків, зібрати чималий пакет документів.
В процесі оформлення важливо врахувати низку нюансів, аби уникнути проблем в майбутньому. А після того, як реєстрація ТОВ успішно відбулась, можна налагоджувати роботу компанії та починати вести діяльність.
Процес реєстрації компанії
До подання заяви держреєстратору треба пройти низку підготовчих етапів. Основні кроки:
- Визначення назви товариства та перевірка її унікальності.
- Вибір засновників і формування структури управління.
- Встановлення розміру статутного капіталу та розподілу внесків.
- Вибір офісу, вказання юридичної адреси майбутньої компанії.
- Підбір видів діяльності згідно класифікатора КВЕДів.
- Проведення установчих зборів засновників з оформленням протоколу.
- Розробка статуту ТОВ та внутрішніх корпоративних документів.
- Узгодження способу управління й повноважень директора.
Далі потрібно сформувати пакет документів для державної реєстрації, в який входять дані про бенефіціарних власників, установчі документи, протокол/рішення зборів та ін. Документи подаються разом з заповненою заявою державному реєстратору. Відкриття ТОВ здійснюється протягом кількох робочих днів.
Наразі в Україні можна відкрити компанію онлайн, проте виключно таку, що працюватиме на основі модельного статуту. Це типовий зразок документа, який прийнятий Кабміном. В ньому містяться основні умови роботи ТОВ, проте немає можливості внести індивідуальні правки.
Такий варіант не дозволяє закріпити всі потрібні правила, механізми, інструменти. І краще за все реєструвати ТОВ на підставі індивідуально складеного статуту, який би враховував всі особливості компанії, побажання співвласників, специфіку діяльності.
Фінансові та бухгалтерські тонкощі
До реєстрації треба визначитись з системою оподаткування, на якій перебуватиме компанія як платник податків. Від вибору залежатимуть суми, які доведеться перераховувати в бюджет, та умови ведення бухгалтерії ТОВ. Підприємствам доступний вибір з чотирьох варіантів:
- Загальна система – без обмежень на ведення діяльності, зі ставкою податку на прибуток в розмірі 18%, певними вимогами щодо ведення обліку.
- 3 група спрощеної системи – зі зниженими ставками податку (3-5% ЄП і 1% ВЗ), спрощеним веденням обліку, але певними обмеженнями по видам діяльності, ліміту річного доходу.
- 4 група єдиного податку – окремі умови, створені для ТОВ, які ведуть діяльність в галузі сільського господарства.
- Режим Дія.Сіті – він доступний тільки ІТ-компаніям, яким пропонує лояльні умови оподаткування та низку цікавих інструментів.
Вибирати варіант оподаткування варто, беручи до уваги цілу низку критеріїв: сфера діяльності фірми, запланований дохід, співвідношення прибутку та витрат тощо. Краще за все довірити вибір досвідченому бухгалтеру, який зможе визначити, яка система буде найбільш вигідною та дасть підприємству максимум свободи в роботі.
Відразу після реєстрації ТОВ треба відкрити рахунок в банку, організувати якісне ведення бухобліку. Кожна фінансова операція має бути правильно оформлена первинними документами, внесена в облік, звітність. На підприємстві бухоблік зазвичай ведуть штатні спеціалісти чи фахівці на аутсорсі. Останній варіант дає більше переваг і водночас передбачає менші витрати.
Також варто подбати про налагодження касової дисципліни на підприємстві. Касова дисципліна – це визначені законом правила роботи з готівкою, яких мають дотримуватися всі юридичні особи та ФОП. Вона регулює приймання, зберігання, видачу й облік готівкових коштів, а також порядок оформлення касових документів і дотримання ліміту каси.