У сучасному житті гру можна інтегрувати у будь-яку сферу, адже вона більше не є лише розвагою, а стала інструментом мотивації, навчання, соціалізації та самовираження. Гра вже давно вийшла за межі ігрових майданчиків і тим паче не має віку та статі, адже грають зараз всі: жінки, чоловіки, діти, дорослі, студенти, пенсіонери, бізнесмени… Всі, хто має гаджет.
Ігрові технології сьогодні проникають у всі сфери життя — від навчання до спорту. Вони активно використовуються і в онлайн розвагах, де механіки гейміфікації роблять процес гри ще захопливішим і емоційно привабливим. Наприклад, у казино Azartoff гравці проходять рівні, отримують бонуси за виконання щоденних завдань і накопичують бали лояльності. Освітні платформи та бізнес застосунки, фітнес, здоров’я, шопінг, банкінг — всі хочуть бачити вас у якості свого «гравця». То виходить, що на сьогоднішній день грають абсолютно всі? Давайте розбиратись чому.
Що таке ігрові технології?
Для початку давайте визначимось, що це таке «ігрові технології» та «гейміфікація».
Уявіть, що у вас в арсеналі є набір інструментів та методів, які служать для розробки, підтримки та впровадження ігрових механік у цифрові продукти та щоденні процеси. Простіше кажучи у вас є те, що дозволить вам та вашим користувачам грати, досягати і бути залученим, а вам — керувати цією грою.
До таких технологій належать:
- Спеціалізоване програмне забезпечення — ігрові рушії (це як конструктор, у якому розробник створює свою гру, не з нуля, а вже маючи певні інструменти);
- Елементи та механіки гейміфікації — бали, рейтинги, винагороди, проходження рівнів тощо;
- Платформи та сервіси, на яких ми з вами можемо грати онлайн, сюди ж відносяться мобільні застосунки;
- Застосування ігрових інтерфейсів, адаптованих до ігрового мислення користувачів;
- Симулятори, тренажери, віртуальна реальність;
- Монетизація, бонуси, фріміум-моделі і т.д.
Все це дозволяє зробити будь-який бізнес, додаток, сайт, процес цікавішим, яскравішим, а користувачів — більш залученими.
А тепер уявіть: ви читаєте книжку, а застосунок дає вам нагороду за перші прочитані 100 сторінок або ви отримуєте медаль за свої перші 10 км пробіжки. І ці досягнення дарують вам приємні відчуття, тим самим залучаючи читати і бігати далі. Це не магія. Це психологія. Гейміфікація — це процес переносу ігрових механік у неігрові сфери життя.
Людям подобається досягати цілей, змагатися, бачити свій прогрес, отримувати нагороди і відчувати себе частиною певної спільноти. І саме тому гейміфіковані рішення добре працюють у навчанні, фітнесі, бізнесі, банківській сфері, продажах.

Основні причини популярності ігор в сучасному світі
Ми виділили для вас 5 основних причин, чому люди настільки залучені у гру в сучасному світі і будь-якій площині свого життя.
Доступність технологій — доступність гри
Смартфони, планшети, соціальні мережі та онлайн-платформи інтегрують ігрові елементи: очки, рівні, челенджі, сповіщення. Навіть звичайна покупка може супроводжуватися гейміфікованим досвідом. Окремим явищем у сучасному цифровому світі є онлайн-гемблінг. Сьогодні казино, наприклад Азартофф, не виглядає як заклад із килимами і рулетками, воно доступне в кілька кліків на смартфоні.
Найпоширеніша форма ігрових технологій сьогодні — це мобільні ігри. Більшість людей, які не називають себе «геймерами», насправді щодня грають у мобільні ігри. Смартфон завжди під рукою, а сесії в грі займають кілька хвилин. Люди грають у транспорті, чергах, на перерві чи перед сном. Успіх таких ігор ґрунтується на простоті, візуальній привабливості й емоційному задоволенні. І тут теж працює ігрова психологія: задоволення від перемоги, цікавість, ефект «ще однієї спроби».
Мислення гравця із легкістю активує вашу мотивацію
Азарт, легкий дофамін, емоційна розрядка — ось неповний перелік того, що ми отримуємо від ігор. Гра є абсолютно легальним способом втекти від рутини та стресу, якому ми всі сьогодні підвладні. Гра дає швидкий зворотний зв’язок, чітку мету та відчуття досягнення. Людям простіше діяти, коли завдання схоже на гру, так вони краще залучаються і не бояться помилитись.
Людська природа
У нас у всіх присутнє бажання змагатися та вигравати, це частина нашої людської природи. Згадайте піраміду Маслоу, у грі ми можемо задовольнити потребу самоактуалізації та поваги від спільноти або суперників. У грі людина отримує соціальне визнання: лайки, рейтинги, бейджі. У роботі — премії. У навчанні — стипендії чи грамоти. Це все — форми «ігрової винагороди».
Також гра є способом соціалізації. Багато ігор дозволяють нам спілкуватися з друзями онлайн, знайомитися, ставати частиною спільнот. І це можливо не лише онлайн, адже організовуються зустрічі, фанклуби і цілі конвенції.
Цікавим також є тренд та не, що сучасна культура заохочує нас грати ролі, адже блогери відіграють образи, бренди ведуть ігри з аудиторією, люди в соцмережах прокачують свої профілі. Гра стала способом соціального існування і самовираження як для бізнесів, так і для окремих осіб.
Ігрова форма допомагає в навчанні
Гейміфікація процесу навчання не може бути переоцінена, оскільки доведено її позитивний вплив на результати. Саме тому сучасні освітні сайти та застосунки активно використовують цей інструмент, а люди активно ним користуються.
Інформація, подана як гра, краще засвоюється. Тому гейміфікацію використовують у школах, курсах, навіть у медичній освіті чи корпоративному навчанні. У школах дедалі частіше використовують інтерактивні ігри та симуляції – від математичних квестів до віртуальних лабораторій. Учням цікавіше вивчати матеріал, коли він подається як гра з цікавими персонажами і викликами.
Гра — основа економіки
Феномен free-to-play (безкоштовна гра з внутрішніми покупками) кардинально змінив індустрію. Більшість мобільних ігор сьогодні безкоштовні – користувач платить лише, якщо хоче пришвидшити процес, отримати рідкісний артефакт або змінити зовнішній вигляд персонажа. Це породило нову економіку: у деяких топових іграх прибутки від внутрішніх транзакцій сягають сотень мільйонів доларів на рік.
То чому ж усі грають?
Тому що давно гра перестала бути лише формою відпочинку та розваг, а стала універсальним інструментом у світі, що орієнтується на залучення, емоцію, увагу і взаємодію. Люди грають, щоб навчатись, працювати, лікуватись, досягати, бути частиною спільноти. Це стало частиною культури, щоденного ритуалу і навіть професії. Гра — це нова мова спілкування в цифрову епоху і найближчим часом ця мова лише розширюватиме свій словник та географію.